tisdag 7 juni 2016

Vid ravinens brant, där finns jag och väntar på hjälp

Senaste tiden har varit häktisk med mycket som har hänt, mycket tankar och känslor att bearbeta, min kropp och själ börjar bli slitna.
Kan inte sova på nätterna
Hypoman var och varannan natt
Har så mycket gråt i mig som inte vill komma ut.
Mina tankar blir allt mörkare
Saknar de små röda dropparna av liv
De som vittnar om att jag lever
Deprimerad har jag varit länge men nu vänder det till manodepresivitet sakta men säkert. Går upp i varv så lätt och hinner inte med mig själv. 
Står där och väntar på smällen, när min galenskap äntligen brakar loss. 
Ska det vara så jävla svårt att må dåligt, vet inte vad jag ska ta mig till just nu, allt är bara kaos och hjärtat bara dunkar på.
Ångest, skadetankar, snurr och helt omöjligt att koncentrera mig. 
Ta mina mediciner och se glad ut
Men inom mig är jag levande död, tärd och plågad av tiden. 
Andas 
Emil
Andas
Bomben tickar
Tick 
Tack 
Tick
Tack
Vem finner den?
Finner någon den i tid?













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar