tisdag 2 februari 2016

Jaså du har börjat träna Emil

Jajemen och även om jag bara betat av 2 pass så går det mycket bättre än förväntat, med såväl bipolär sjukdom, ocd(tvångsmässiga tankemönster) och generaliserande ångest så är inte vardagen så lätt alla gånger och gå till ett gym blir snabbt ett stort projekt men likväl varje pass en seger. Nu tänker ni säkert, vad vill du få ut av det då?
Det kan jag berätta, jag siktar varken på beach 16, bli biff eller få superbra kondis. Jag gör detta för mig, för att göra min vardag hanterbar, för att bli av med kilona zyprexa kostade mig och för att ha kul å för att försöka utmana mig själv. Varje pass är en realitet för mig och vad det blir i det långa loppet kan jag varken planera eller förutse, men att få stå i duschen och känna att jag verkligen fått jobba fysiskt är en känsla jag saknat så länge. Det är en positiv förändring i min vardag som jag tror kommer göra skillnad.
Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar