söndag 13 mars 2016

Progress!

En vecka sen förra läkarsamtalet. Hade mamma med mig som mentalt stöd och tillsammans med läkare och sköterska kunde vi börja montera ner min tunga medicinering som är ett resultat av en väldig massa slutenvård och en dans med det onda, en dans med en glödande knappnål, en dans utan vinnare. Haldol är borta, propavan halverad och är benzofri (stesolid) om en vecka. Mår biverkningsmässigt bättre och känner mig mer vaken och med i svängarna, min ansiktsmimik blir allt bättre med :) Det som var 9 sorters medicin är nu nere i 5. Varit skadefri i veckorna 2 och hoppas kunna hålla mig ifrån det men lovar inget, njuter av nuet och att livet är gott och snällt, inte kännt vinden i håret såhär sen första gången jag skrevs ut från psyk, när allt var nytt.
Detta är min nystart och för första gången på lääääänge har jag en målbild, jag ska till Stockholm i övermorgon och se mitt AIK krossa hammarby. Kan älska, känna och skratta igen. Enda som saknas är nog tårarna, men det kanske kommer. Njuter av nu, just nu är livet gott!
Peace alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar