torsdag 12 oktober 2017

Pang brak och sen normalt igen

Natten för 2 nätter sen var allt annat än ordinär, hade varit ute med vänner och kom hem rätt sent, kanske runt midnatt ungefär. Gjorde mig i ordning och la mig som vanligt. Men sen pang, ångest, 2015kaliber på den utan pardon och skadetankar som tyvärr bröt min fina svit skadefri även om det var mycket marginellt, det blev bara värre och värre, kändes som att jag föll djupt där jag låg, pulsen slog och jag hade inte en chans.
Det var overkligt, men oundvikligt, inget normaltillstånd varar för evigt, snackade länge med psyk men de sa bara att jag skulle ta en till omgång nattmeds till och sen lägga mig, inte som förr när de brydde sig vad man sa och var de illa var det inga konstigheter, då sa de kom hit så snackar vi om det. Nu verkar de mest mota en i grind, inte deras fel, de tog inte bort 45 vårdplatser, hade det varit 2015 hade jag nog varit där nu. Istället blev det en vän från det året som hjälpte mig och är väldigt tacksam för det, sen däckade jag på totalt 800mg Quetiapin och lite Theralen jag hittade, sen sov jag till 3 på eftermiddagen, men märkte det oundvikliga. Neuroleptika biter bra på stämningsläget, men det finns ett register till, känslorna är minst lika okontrollerade nu och parallellt svallande det något extremt, även efter i dimman i av neuroleptikan var det igång även om jag knappt fick fram orden och kände mig urbenad vilket är rätt logiskt. Lärdomen blir att det finns något att finna här, något står inte rätt till, det finns mer under ytan och jag har verkligen fått det bekräftat nu, det är som 2 separata lager, stämningsläget och känslorna. Detta skrämmer mig, jag vet mycket väl vad jag kan finna och tro mig jag är rädd, när de fixat fram psykologen de lovade kommer denne ha att stå i, tänker gå till botten med detta med för det är inte bara bipolaiteten som är i farten, den känner jag väl, detta är främmande i hänseende av min egen inre värld, bara sett det krossa andra och vill inte ens nämna det vid namn, inte förens jag vet säkert, men det har min fulla uppmärksamhet nu efter den hemska natten och det som känns dagligen i min känslovärld. Oavsett är det dags att ni får veta ordentligt vad jag brottas med nu, har nämnt det för men nu har ni lite mer vad det handlar om.

Skrivandet går bra, "femte våningen" passerade 10000 ord och jag har bara börjat, det kommer sneakpeaks snart kan jag lova, vill bara få allt rätt först, det är ett stort projekt och jag vill få allt rätt, beställt ut journaler, har en rejäl bunt som väntar på posten som jag ej läst innan. Det är som att vara där igen, den som är intresserad av projektet, hör av dig till mig på pm.

Nu hoppas jag somna snart!

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar