tisdag 31 oktober 2017

Emotionell instabilitet

Våga berätta återvänder med det senaste där ni hörde det först, fy va klyschigt men samt.

Idag träffade jag en ny psykolog, en väldigt bra sådan och vi hade ett långt djupt samtal, äntligen någon som jobbar med det affektiva och kunde för ett tag se utanför min bipolaritet, det var verkligen något jag länge sökt. Hon delade min uppfattning att det fanns något mer, det var inte så långt gånget att det kunde klassas som personlighetsstörning tack vare positiva faktorer, men kontentan blev att jag hade en emotionell instabilitet plus en del avancerade termer om affektiva problem som var mer situationsbaserade.

Detta är något som vi därför framöver ska jobba med och ha kontinuerliga samtal fram till jul, sen får vi se vad som händer.

Men det är samtidigt mycket att smälta, det är ingen ny diagnos och inte worst case, men ändå en realitet.

Låter melankolisk musik vagga mina tankar och stänger ögonen.

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar