onsdag 26 augusti 2015

48 timmar of "that escalated quickly"

Inom 48 timmar hoppade jag från Lamotrigin till Lithium, trodde det hela inte var möjligt men på cirkus mig är allt möjligt. Hann nätt och jämnt fram till blekinge förrns det började klia allt värre och efter natten var de rätt klart att det nya eksemet inte var atopiskt utan allergisk reaktion, ringde diverse nummer till psyk både där jag var och hemma, alla sa sluta genast och efter samtal med läkare mitt i natten i Kristianstad sattes det ut, men inget nytt ersatte det så var rätt dömt attt faila men hade tur och vaknade bara med min gamla morgonångest, efter 2 stesolid på 7 timmar så for jag hem och meddelade psyk att jag var på väg, sagt och gjort satt jag där 6(!) timmar innan jag fick träffa läkare, tydligen hände all skit som kunde hända på en psykakut under tiden jag väntade.... Men fick mitt samtal, ett långt ett med påläst läkare som satt sig in i mitt case som stakade fram en gameplan för att sätta in Lithium, som tydligen ska vara kalasbra mot min sjukdom, var inge tal om någon inläggning utan  sen begav jag mig till vänner och sen hem. Kändes skitbra och värt väntan :) En av de bättre läkarna hittils.
Dagens hjälte den dagen var en sköterska som fixade chokladmjölk och pratade mellan varven så väntan inte blev så jobbig, detta läste doktorn och vi kunde gå rakt på sak.
Nu är jag galet hoppfull, ser fram emot att se vad Lithium kan göra för mig, kanske blir bättre och enklare att #vågaberätta
Men de tänker jag göra ändå, spännande med depottablett, tyvärr måste jag sluta med svart te så köpt massa grönt och rött te utan koffein :)
Hälsar er alla därute, inget är omöjligt, gå er egen väg, det är värt de

https://open.spotify.com/track/5TXBaxrLfOasUdn36cRQPN

Peace alla fina!

2 kommentarer:

  1. Litium har verkligen räddat mitt liv utan tvivel. Bra att du också fick träffa en läkare som satte det in direkt! Jag fick också en allergisk reaktion av Lamotrigin, men fick vänta flera år innan Litium sattes in.

    Det som kan vara bra att ha i bakhuvudet är att det kan ta upp till ett år innan Litiumet uppnår FULL effekt och det är också därför det är viktigt att du kommer ihåg att ta dina blodprov!

    / Baltazar

    p.s du behöver absolut INTE sluta dricka svart te (eller koffein), men det kan vara smart att inte överkonsumera det. Litiumet påverkas av kroppens vätske och saltbalans och eftersom att koffein gör att du urinerar mera, kan detta påverka balansen och där med effekten. Du får i princip samma problem om du reser till ett varmt land och svettas mycket. Det där är något man kan lära sig att känna efter på. Lycka till!


    http://jagbaltazar.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att det hjälpt dig med, är ju ett väl beprövat preparat har jag förstått, hur kommer det sig att de tog sann tid??

      Aa fått höra de och ska boka första provet på måndag :) ! Nå tips inför?

      Woho :)!!! Laddat upp med grönt och rött te att varva med, de lär göra resan enklare att kunna dricka te i lagom mängd, tack baltazar :)

      Radera