torsdag 24 augusti 2017

Tunga beats

Få saker lugnar mig och får mig att fokusera som ett riktigt tungt beat, gärna instrumentalt om inte texten är väldigt bra, annars är det bättre som det är, hittade detta: https://youtu.be/WsL-V-9mbJ4
Det är det mest geniala jag hört i genren, pratade om att om jag skulle gjort ett beat med en klassisk låt hade det varit just det där, sjukt fint att det finns, så fine finns det ett beat ska jag skriva en text, det är självklart och kanske kan vara givande, bara lyssna om och om igen tills varje ord prickar varje ton, kan inte vara svårare än poesi även om jag inte direkt skriver enligt konstens alla regler ;)! Många känslor i de 3 minuterna, börjar klara höra den utan att det gör lika ont, det skrämmer mig lite på sätt och vis.

Aja nog om diffusa hiphopprojekt, det fortsätter vara relativt lugnt med mig och runt mig, vardagen har sin gång och börjar äntligen kunna se planerna för dagen jag sett fram emot så länge falla på plats och det ser ut att bli ett riktigt bra, tror det kommer bli en fin dag :) Ska bli så kul, inte haft så många här sedan studenten 2011.

Långt om länge skrevs mina insomningstabletter ut, men har sluppit problem när man bara inte har fler vilket är skönt och osannolikt, dock är det mindre kul att bara bli dåsig när den ena komponenten inte finns tillgänglig, båda behövs liksom annars funkar det inte, så hoppas de kommer imorgon på posten.

Fullspäckad dag imorgon, en massa kul jag får skriva om i nästa inlägg, men inleder dagen med att köpa fredagsöl, in om Sjögrens och sen handla lite grejer till kvällen :) Fredagsfeeling jadåå^^!
Skönt att lägga sig med alla utgifter betalda och mätt i magen, ska återgå till beatsens underbara värld tror jag i väntan på sömnen, lär dröja då jag somnade på eftermiddagen en god stund.

Glöm inte att följa bloggen på Facebook, Bloggen Våga Berätta heter sidan där man kan följa mina inlägg och i framtiden se lite bakom kulisserna och annat kul.

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar