tisdag 1 september 2015

3 good days

Wow asså hur inleder man ett sånt här inlägg, en blogg om mitt liv och sjukdom, idag säger jag woho va bra jag mår! Inte på de där jobbiga maniska sättet som äter upp en och ger turer neråt och till psyk utan bra på riktigt, sover bra, livet funkar, har kul, kan koncentrera mig länge på flera saker och längtar efter att börja jobba igen, känner mig redo på riktigt och fortsätter det så här har jag kontroll och inte sjukdomen.
Samtidigt måste man se allvaret, detta är livet ut, inget man kan bara bota men leva med, bromsmediciner hjälper mig massor, lång medicinlista men det är värt det för jag har fått tillbaka livet. Ingen vet vad som händer men just nu är livet gott och har en grym födelsedagsweekend framför mig samt kalas på torsdag, första kalaset på länge jag är redo och känner att jag orkar.
En dag i taget nu, skynda långsamt och lev i nuet.
PEACE alla fina #vågaberätta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar