torsdag 17 september 2015

En vanlig dag på sluten avdelning

Tänkte dela med mig hur det är här på 56an:

När jag väcks klockan åtta får jag sertralin (sätts in) och paroxetin (sätts ut), litium för att få mig i balans och abilify så jag inte blir manisk. Krälar mig sävligt ur landstingets bädd och klär på mig. 


Frukost på det och sen vila igen fram tills det är lunch, ibland är jag social om jag orkar. Rond varje dag, de dagarna jag har samtal är jag alltid toknervös och har massa ångest. 

Sen tröskar dagarna på, vankar fram och tillbaka samt umgås med mina medpatienter, försöker få timmarna att gå, sover ibland bort tristesen på en haldol och lite theralen.

Middagen är ofta en bra tid på dagen och jag är på top och faktiskt orkar vara social. Enda jag saknar är att få gå ut. 

Sen propavane och litium klockan 8 följt av lite tv eller netflix, eller är jag bara social tills det är dags för min nattmedicin som består av: stesolid, haldol, zyprexa, mirtazepin, imovane och theralen.
De somnar jag gott på och sen börjar de om igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar