onsdag 2 september 2015

Tankar och bakgrundsmusik

Hemmabion spelar allt från strauss till clash.
Vrider skallen ut och in!
Hur ska man tänka?
Heltid, halvtid, förlängd sjukskrivning?
Vad är meningen att de ska hända?
Orkar inte vara hemma mer men orkar jag vara på jobb?
Varit hemma sen juli och vill verkligen börja jobba innan tristessen gör mig sjukare, innan de mörka tankarna kommer igen, utan sysselsättning vet jag ej hur länge jag kan hålla dem borta. 
Så frågan är; är jag redo, klarar jag det?
Dagarna nu är mest dötid.
Samtidigt är orken att bryta tristessen varierande i stor skala.
Haft många bra dagar och klättrar på väggarna att komma igång med något rejält, koncentrationen i vardagen börjar tryta dock så vet ej hur jag ska tänka.
Samtidigt är det lika skrämmande att komma på hur och vad doktorn jag aldrig träffat kommer säga på samtalet nästa vecka.
För mig känns det som jag vill jobba i någon omfattning om det inte är något som är så allvarligt att jag behöver läggas in som doktorn har märkt, vilket är högst osannolikt.
Samtidigt vet jag ju inte hur sjuk jag är, kan ju inte se hela bilden själv och nyss börjat med lithium.

Men just nu laddar jag inför nästa äventyr som börjar imorrn kväll.
Min födelsedagsweekend med min underbara älskade partner :> innan dess kalas med familj och vänner :)
de peppar mig alla att #vågaberätta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar