onsdag 19 oktober 2016

Instabil bipolär sjukdom

Så beskrivs min bipolaritet i det rykande färska sjukintyget, de tar lite andan ur en, det är allvar detta, ingen lek och allt kan hända.
Har ju varit på den absoluta toppen och den definitiva botten många gånger, är bekant med att de pendlar mellan mina poler, ända blir jag shockad och försöker tänka logiskt, jag är nog ganska instabil med tanke på att det hänt mycket i mitt liv senaste åren, får ju knappt sova på nätterna, min mest kännsliga tid på dygnet när allt kan hända, både bra och dåligt. Har i alla fall inte åkt ambulans detta året, 2 ggr förra året....
Jag är ialla fall inte i närheten av inläggning, 11 gånger räcker just nu
Men tankarna dom snurrar och snart snurrar jag med, så mycket glädje att ja snart lyfter till skyarna!
Vad ska jag göra, den där dansen på en knivsegg är min och min endast.
Jag bara jagar nästa hype
Jag försöker kriga mot mina lows
Släng in ett självskadebeteende och du får ett recept på kaos in i mista detalj.
Va tankarna ska säga till mig i natt får vi se, kanske att dom inte är där, de är någon annan stans. Det snurrar förskräckligt just nu och har gjort det ett tag, kroppen närmar sig uppror, är det kanske dags att be om hjälp innan hela rinner över, manin är här, ridå upp, action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar