onsdag 4 november 2015

Jag gick på konstutställning idag

Hände en rätt intressant sak idag, jag var och betraktade konst. Jag och älsklingen på Stockholms kulturhus, vi åkte högst upp och hittade en hörna att hänga i. Sen såg jag affisherna att de hade plockat fram Anna Odells verk okänd kvinna och som stor förespråkare av No More var jag bara tvungen att gå och se hennes verk med egna ögon. Det var sterilt, grafiskt och rakt på sak. Ett rum fyllt med tidningsurklipp, ett helt vitt rum med en bältessäng och sen olika montrar med delar ur hennes verk. Det var omvälvande och först tänker man varför slösar hon på samhällets resurser genom att fejka men sen när man läser debatten efter så vågade Anna Odell precis som jag berätta, på sitt sätt och fick igång en debatt om något folk helst inte pratar om; det som händer när man mår som allra sämst psykiskt.
#nomore #vågaberätta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar