tisdag 19 januari 2016

Avdelning 57

Man tror inte de kan ligga någon psykavdelning här ute i pålsjö, betong och svindlande utsikt har bytts ut till närhet till naturen och lugn. Detta är en renodlad psykiatrisk klinik och egentligen är detta en psykosavdelning men de är ont om vårdplatser i hbg-regionen så hälften här e allmänpsykpatienter vilket är rätt skönt, var så orolig hur det skulle bli om jag skulle vara enda ickepsykotiska.
Man hade gott kunnat flytta ut hela femte våningen hit och byggt ut, här finns saker att göra och personalen bryr sig verkligen. Har eget rum med kodlås så bara jag och personalen kommer åt mitt rum.
Nu har jag fått sova ut och pratat med läkaren. Pratat om det som jag skrivit om här och en del annat. Fått höjt min haldol till natten och fått zyprexa utbytt mot risperdal som är ett annat neuroleptikum men utan bieffekten att man går upp i vikt. Till och med orkat spela pingis med en medpatient idag, vilket gick bra trots mitt berömda dåliga bollsinne :D Bollarna flög överallt i början dock och är ju ingen waldner precis^^! 
Nu återstår det att se vad eftermiddagen har att bjuda på, händer inte så mycket här på slutenpsyk, fokus är återhämtning.
Peace alla fina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar