söndag 17 januari 2016

Tro och tvivel

1 man
En bruten man
1 hjärta
Som slår alltjämt
9 mediciner
För att kunna fungera
1 mörker
Som gapar hungrigt efter mig
2 vägar
Den framåt och den tillbaka
1 val
Vilken väg jag ska ta?

Jag vet inte vad jag ska tänka längre, vad som är framsteg och vad som är en illusion och ett steg tillbaka. Vart är jag på väg, är det hållbart. Vad är definitionen av hållbart, är det omgivningens förväntningar eller mina egna som spelar roll, är det pengar eller glädje som är det viktiga?
Jag har tappat bort mig rejält på vägen, vem är jag? Eller finns det flera Emil där inne? Så mycket sorg, smärta och förtvivlan som vill komma ut, min hud gråter ofta röda tårar, men de ger bara utlopp för stunden. Fy va denna helgen gick fort, jag är fortfarande lika trött, fortfarande lika trasig. Just idag är jag inte stark, just idag mår jag inte bra, idag hopar orosmolnen sig, hur länge orkar jag? Vill bara vakna ur denna mardrömmen, men vet att jag är vaken redan. 
Tacksam att jag lever i alla fall, trots det är jobbigt att orka leva ibland. Ikväll orkade jag knappt med något, var som förlamad, apatisk i sinnet.
Är det någon därute som kan ge mig tröst, hopp eller bara få mig att orka leva igen, hör av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar