tisdag 12 januari 2016

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Från en grym gårdag där allt bara funkade kom en riktig ångestbomb till dag :/
Började redan en halvtimme in i arbetsdagen och växte som en isklump i magen som har gnagt hela eftermiddagen. Tankarna rusade och varje minut kändes som en timme, kände mig inträngd och allmänt obekväm :(
Var bara härda ut och försöka bryta monotonin som mina arbetsuppgifter betonas av, mår rätt dåligt av att inte få möta människor längre utan helt ska hålla på med pappersarbete och intern service som det heter.
Så efter jobb var de bussen direkt hem och sen i med en stesolid och en haldol för att bryta eländet vilket som väntat funkade alldeles utmärkt. Men illa att jobbet ger så mycket ångest att jag behöver ta de. Nu surfar jag rundor på bipolarnas forum och lyssnar på The Doors melankoliska mästerverk The End.
Just igår var jag stark, idag mår jag inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar