lördag 2 januari 2016

Låt dem regna

Är singel igen, åkte hem i förtid från min nyårsresa, vi gick från förlovade till vänner 2 timmar innan tolvslaget på nyårsafton, nu ekar mitt hjärta så tomt och vet ej vart jag ska ta vägen :/
Så ledsen
Så deppig
Så förtvivlad
Så avtrubbad
Vill gråta
Vill skrika
Vill göra allt det där man gör när man är ledsen
Vill känna mig levande igen
Men kan inte
Känner mig levande död
Allt stannar inom mig
Som ett igenstoppat avlopp
Är mitt sinne slutet
Med all smärta där inne
Livet har tagit en ny vändning nu
Slutet på nuet
Början på något nytt 
Men det gör ont
Fysiskt ont 
Smärtan äter upp mig
Saknar tårar 
Saknar droppar av blod
Dropparna av liv
Som regnar ner
Låt dem regna
Regna ner
Saker och ting blev inte som jag tänkt mig
Och det gör ont
Försöker blicka framåt
Försöker se allt jag har kvar
Men hålet i mitt hjärta gapar tomt
Snälla någon väck mig ur den här mardrömmen!
Det ekar tomt i mitt hjärta
Det regnar i min själ
Där vid den grå horisonten ligger jag 
Förtvivlad
Förtvinad
Väntar
Skakar
Tick tack 
Tick tack 
När exploderar jag?
Eller hinner jag implodera före?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar