fredag 29 januari 2016

Wish you were here

Ett fint kort från i somras när du korsade skåne över dagen för att hälsa på mig på psyk, glömmer aldrig den eftermiddagen av "Lite liv, lite död och en sjuhelsikes jävla utsikt" som du sa när vi satt där på balkongen i solskenet och du recenerade dess växtlighet. 
Det här inlägget vill jag dedikera till min älskade kusin Elisabet, 2 dagar har gått sen du lämnat oss och jag saknar dig så otroligt mycket. Svårt att skriva en blogg mitt i allt detta men känner att vardagen måste fortsätta ha sin gång. 
I onsdes rycktes du ifrån oss, en syster, en dotter, en kusin, en vän. 
Har inte jobbat de 2 senaste dagarna, sorgen är allt för stor men försöker hitta ljuspunkter och saker att göra, vet att du hade velat de. Du skrev att jag var stark, men om någon var stark så var det du, alltid ett leende på läpparna och glimten i ögonen trots all skit du gick igenom. Du och jag var mycket lika, du var som en syster för mig.
Detta är varför jag inte skrivit här på ett tag, först att knappt orka jobba och sen denna ofattbara tragedi.
I wish you were here!
Peace alla fina, glöm inte bort att krama era nära och kära där ute, håll dem nära och ta aldrig varandra för givet, somna aldrig osamms och ta vara på tiden vi har här på jorden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar