fredag 15 januari 2016

Vilken dag de blev!

Vaknade i morse och tänkte ungefär, fy 17 att gå upp 07:20 för att dra lite blod, sen kändes de sådär lagom kul att kavla upp ärmen och visa mina sår. Men det var bara att bita i det sura äpplet och gå dit, fick vänta en stund innan de var min tur, först försökte de i handen men de smög sig så var bara att kavla upp, tack och lov var sköterskan förstående och van att se självskador så fick till och med lite peppande ord och förståelse. Enda snesteget va när hon skulle desinfektera och drar de rakt över en del av såren, aj, bara aj. Men efter det var det som att allt bara funkade, drog hem, sov några timmar och vakna med ett jävla skönt flow i kroppen. Åt andrafrulle och begav mig till jobb för möte med chefer och min siuskonsulent, gick hur bra som helst och fick sagt det jag ville och fick efteråt bra återkoppling av facket att deras dialog om mig också gått bra.
Så kunde jobba med lugn i kroppen och hade ett asskönt normaltillstånd i kroppen, 16:30 höll jag helg och kom hem till en riktig festmåltid, pepparbiff, stekt potatis, en iskall cola och en semla .
Sen tänkte jag nu är de slut på det roliga, nu är energin slut men nejdå, hade ork i massor och bestämde träff med min bästa vän och vi hängde i flera timmar och hade hur trevligt som helst, hängde och cruizade lite i stan.
Nu är jag hemma och cirkeln är sluten, nu är jag smått manisk och hypoman men tagit extra lugnande och bäddat ner mig så förhoppningsvis blåser det över. Intressant att hinna med alla 3 tillstånd under 24 timmar. God natt allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar