måndag 11 januari 2016

Just idag är jag stark!

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Skiter i hur mycket bajen den låten är för oj vad den hjälpt mig genom mycket och idag är en sånn dag jag verkligen väntat på, idag funkade bara allt! 


Började dagen med god lunch och sen bar det av till jobb som trots mina ändrade arbetsuppgifter kändes bra att komma till, känt sånn arbetsglädje och lyft i hela min ande hela dagen. Jobbar just nu med att fotograftera mina kollegor till ett projekt, väldigt givande och man får så många skratt och kul samtal när man tar dem där bilderna. Sen ringde min läkare och vi gjorde en avstämning hur läget var, uppdaterade mitt sjukintyg till deltid och förnyade mitt recept på stesolid som de på slutenpsyk satte ut av misstag och behöll i min medicinlista, kändes som en sten lossnade från mina axlar när hon sa att hon höll med att det var ett misstag från deras sida och att jag skulle få ett förnyat recept. 
Sen jobba lite till och sen hem :)
Där väntade go middag (schnitzel med ungsbakad halv potatis) och en bit av gårdagens äppelkaka, både mamma och pappa påpekade hur pigg jag verkade och det känns super^^ Kanske är aningen manisk (aa troligen) men lever i stunden, för just idag är jag stark, just idag mår jag bra!
Peace alla fina därute! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar