tisdag 8 november 2016

Läser min historia

Det är spännande vad man kan hitta när man rotar i sina lådor, jag hittade några historiska dokument bland gamla lönespecifikationer, kallelser och annat mög. Dokumenten är journalerna som jag beställde ut vid mina 2 första inläggningar, otroligt förvirrande att läsa då de är skrivna så första pappret är slutet, så man får läsa pappret längst bak fram och baksida och sen nästa papper på samma sätt å arbeta sig framåt osv.
Innehållet i sig är väldigt intressant och skildrar ett tidigt skede i mitt insjuknande och är som att komma tillbaka till hur saker och ting var då, hur livet var som nydiagnostiserad bipolär när allt bara rasade för mig. Har läst alla journaler utom midsommar 2015 och min 2veckorsinläggning i spetember 2015 (vilket vore intressant att beställa hem då de hände väldigt mycket och jag fick massa nya mediciner som ja hade väldigt länge).
Hade jag beställt ut rubbet hade jag nog fått en hel pärm haha, ja så mycket är det om man sammanställer det, vore intressant att läsa i kronologisk ordning i ett begripligt format, för de står inte begripligt på nätet heller då man får klicka fram varje inlägg. Går att läsa från och med oktober 2015 så jag kan till exempel inte läsa min diagnos.
En väldigt intressant inlägg är från den 12:e Juli 2015 då läkaren på psykakuten hittat min barnjournal från när jag fick min Aspergersdiagnos som femåring, där framgår att det ställdes en dubbeldiagnos, AS och ADHD, de senare har jag aldrig fått behandling för eller någon form av medicinering, aldrig ens hört de under min uppväxt så ska be min läkare kolla journalerna från den tiden igen, om de har strukits eller vad som har hänt.
Mycket intressant man kan finna en vanlig tisdag, aja nu blir de snart valvaka :)
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar