söndag 25 oktober 2015

Avdelning 56

6 gånger har jag legat inne nu, alltid på avdelning 56. Har blivit som en safezone i mina perioder av dåligt mående.
Även om det är slutenvård kommer alltid avdelning 56 ha en speciell plats i mitt hjärta för den har varit avgörande att jag är där jag är nu. Från skötare till överläkare har jag alltid känt mig bra behandlad och det har alltid gjorts det där lilla extra som gör skillnad.
Har alltid funnits personal som brytt sig och varit där för mig, mött fantastiska människor och tagit mig genom mina tyngsta perioder tillsammans med människor som suttit i samma båt.
Så många livsöden och erfarenheter, skratt och tårar man utbytt. Ingen vända har lämnat en oberörd och har varje gång funnit nya vänner.
Dörren var alltid låst men den höll snarare yttervärlden ute än oss inne.
Innanför kände man sig lite normalare och gick inte en dag utan minst ett hjärtligt skratt. Hatten av till underbar personal som såg en och bemötte en som en vän snarare än en patient, sånt gör stor skillnad, enorm skillnad. 
Avdelning 56 borde vara ett exempel hur bra psykiatri ska vara, tack. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar