torsdag 1 oktober 2015

Första dagen på jobb/är jag stark idag?

Är jag stark idag?
Första dagen på jobb avklarad, fått gå bredvid på golvet hela eftermiddagen och ska göra samma imorgon. Kändes skönt att vara tillbaka men är mer redo nu. Vill göra mer men måste hejda mig, tänka långsiktigt.
Sen har jag ätit pappas goda köttgryta och chillat med syrran samt lite datortid.
Var även nåldyna åt landstinget i morse, ständigt dessa litiumprover, priset att må bra i guess. Även pratat med min älskling och spelat wow.
Nu har jag lagt mig och skriver detta på en blandning av haldol, stesolid, imovane, propavan, mirtazepin, zyprexa och theralen. Inväntar sömnen i ett fluffigt stadie av rent lugn, är det känns att vara normal? Vill jag bli normal och hur är man då? Jag är jag även om jag har ditt och datt i bagaget. 
Nåväl. Imorrn blir det samtal på psyk innan jobb, stämma av vad som hänt sen jag släpptes ut från sluten.
Men nu bara musiken, mörkret och den tilltagande dimman före sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar