torsdag 15 oktober 2015

Tick tack tick tack

Varje dag
Tickar det 
Tick
Tack
Tick
Tack
Jag tickar 
Min kropp tickar
Mitt psyke tickar
Tick 
Tack
Jag är en tickande bomb
Vet inte hur länge jag kan hindra
Hindra att det smäller
Mitt psyke är skört
Mitt psyke är stört
Mitt lopp är kört
Jag känner det
Min omgivning ser det
När som helst kan det hända
Det som jag inte vill ska hända
Ångest
Panik
Mani
Hyperaktivitet
En gnagande rastlöshet
Skadetankar
Självmordstankar
Försöker ta en dag i taget
Men varje dag är en kamp
Jag kommer inte försvinna
Jag kommer kämpa
Men dagen jag faller
Hoppas jag jag landar mjukt
Press
Allt folk tror
Tror de vet vem jag är
Det jag börjar tappa lite själv
Vem är jag?
Vem var jag när jag jobbade heltid?
Hur klarade han det?
Tider att passa
Måsten
Har så mycket gråt i mig
Som ej kommer ut
Som gör det ännu värre
Vill gråta
Skrika
Go bananas
Men det kommer inte ut
Bara fortsätter ticka
Andas Emil
Andas
Tick
Tack
Tick 
Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar