torsdag 3 december 2015

Grå december

Åh december, trots allt juligt ligger du som en mörkgrå blöt filt över kropp och sinne, vilket gör ett redan plågat sinne ännu värre. Idag har jag ork med precis ingenting, ligger i sängen, pratat en god stund med älskling och hämtat ut mediciner. Nu är jag under mitt bolltäcke och tänker stanna här tills det är dags att laga mat. Längesen jag hade en så här låg dag, mest varit ångest och skadetankar senaste tiden. Sover mycket, så jag orkar den delen av dagen som jag är vaken, önskar jag hade mer energi men är ju sjukskriven av en anledning, måste bara försöka använda tiden och samla energi när jag har tiden för det och våga ta mig tid att tänka på mig själv. 
Så som denna gråa, mörka decemberdag. 
Peace alla fina
Njut av livet och ta inget för givet.
#vågaberätta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar