fredag 4 december 2015

Julmarknad och mental förbandslåda

Ligger här i sängen efter årets julmarknad på Fredriksdal, en haldol och en stesolid i kroppen och känner hur det snurrar, så här mentalt trött har jag inte varit på väldigt länge, tur bara att det inte började när jag var där uppe, hemma har jag min mentala förbandslåda som en skötare senast jag låg inne lärde mig att skapa. I detta fallet tog jag fram 1 haldol, 1 stesolid, intog ryggläge och drog igång musik i lurarna. Enda som lurar nu är ångestvågen som brukar komma efter en sånn här dag. Vet inte direkt om jag var manisk idag men helt klart uppåt mitt ibland dragspelsmusik, brända mandlar, julpynt, hemslöjd och närproducerade delikatesser vart jag helt salig om än lite rastlös mellan varven. Smakat så mycket gott, fixat ett par klappar och sett så mycket fint^^ Nu känns det att julen är i antågande, avslutar med dessa glada dragspelare som trotsade vädret med sina hurtfriska toner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar