måndag 21 december 2015

Hemma igen efter en mycket givande timeout på sluten avdelning

Wow, jag vaknade idag med ett leende på läpparna, gick upp, åt frukost och sen vilade jag några timmar tills jag blev väckt av en skötare som sa att det var dags för läkarsamtal och jag gick dit och kände positiv energi i hela kroppen, Har lyckats bryta mina destruktiva tankar även om jag alltid måste vara på vakt nästa gång de dyker upp. Läkaren förklarade en inläggning som ett berg och det dåliga måendet som toppen av berget, han sa att jag var över toppen och precis där i sluttningen då det var dags att skrivas ut och det kändes riktigt bra. Om man jämför hur jag mådde för 48 timmar sedan är det å stor skillnad, känner vinden i ryggen och optimism, samt lite julkänsla. Jag fick till sist låta mig explodera, krascha, läggas in men det var värt det för jag kom ut som en starkare människa. Åter igen stort tack till personalen på avdelning 56, från läkare till skötare finns det sånt engagemang och stöd. Stort tack till min älskade, min familj och mina vänner för allt stöd på olika sätt, det har gjort att jag kunde ta mig denna timeout på sluten avdelning.
Nu ska ja dunka musik^^
Peace alla fina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar