tisdag 8 december 2015

Inför dagarnas dag imorgon!

Imorrn ska jag åter igen sitta ner med läkare och sköterska och prata om min framtid, medicinering, behandling. Allt avgörs imorrn, Mitt framtida yrkesliv, vad som kommer få mig att sova på natten och vad som håller mig på fötter på dagen. Hur jag ska orka och vilja leva. Hur jag ska få stopp på all vrede och frustration som jag vänder mot mig själv i ett djupt rotat självskadebeteende. Allt detta ska stötas, blötas och diskuteras, kommer ha en av mina systrar med som stöd så jag inte blir överkörd igen, imorrn går jag ut från samtalet med seger i sinnet och vinden i mitt hår, kanske ett par vita duvor och körversionen av beethovens nionde. Jag är nervös men jag kommer kriga, alla som läser detta, peppa mig gärna, hur mycket styrka kan vi samla ihop tillsammans som jag sen kan ta med mig till samtalet och ta den här titelmatchen min framtid hänger på, jag vägrar va rädd!
Nu kör vi!
Peace alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar