fredag 11 december 2015

Känn ingen sorg/mitt i julbak 2.0

https://open.spotify.com/track/3m0vZCNkGxG1TCbqWwoBXf

Här är låt som har jag burit med mig genom så mycket skit och elände att den nu är en av de låtar som peppar mig mest, Är ett stort fan av Håkan Hellström som ni nog har märkt och hans musik går flitigt i mitt hemmabiosystem, föräldrarna kan nog snart låtarna utantill, speciellt albumet från Ullevi 2014. Musiken passar vart i livet jag än befinner mig. Glädje, mani, kärlek, sorg, ilska, orkeslöshet, deppighet, smärta och massa andra känslor passar musiken som bitarna i ett pussel.

Idag är en bra dag, det är julbak med familjen igen och idag upplever jag inte samma besvär som senast det skulle bakas, känner att jag är inne i en mer lagom manisk period så jag förhoppningsvis inte kraschar lika hårt som jag gjorde då, mamma fick säga till mig att jag nog bör vila lite samtidigt som en av mina kusiner som är på besök skulle ta och vila sig lite.
Så på så vis hamnade jag här.

Sömnen går framåt, andra natten på alimemazin som komplement till min övriga nattmedicin. Somnar snabbare, tänker mindre och framför allt mindre skadetankar och ångest, man ska väl i och för sig inte ropa hej innan man hoppar över bäcken men känner mig för första gången på länge optimistisk. God sömn och bra nätter är nyckeln till så himla mycket. Idag till exempel behövde jag inte ta min vid behov trots det är massa folk här ska nog fortsätta mingla och baka lite mer samt en fika hyfsat snart.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar