söndag 6 december 2015

Maybe im crazy

Efter en vecka av svårt att somna, samtal till psyk och ångestfyllda nätter var det dags att göra något åt saken. Det började igår då jag fick på prova att sova hos syrran och hennes sambo för att se om det är hemmiljön som triggade, fick de varmaste av välkomnande och la mig nöjd och sedd innan en mindre ångestvåg blåste över men syrran och ett samtal till psyk så klarade jag natten och väcktes vid 11 och var förhållandevis utvilad. En enorm eloge till er båda som tog hand om mig. Efter frukost gick måendet dessvärre utför och runt ett blev det skjuts till psykakuten efter ett långt samtal dit. Mådde så himla dåligt, allt bara snurrade och ångesten la sig som en iskall sten i magen. Väl där fick jag träffa en läkare efter 3 timmars väntan och det var verkligen värt det för hon såg mig och förstod hur jag har det, hon kom ned på min nivå och pratade som vänner, även om det inte fanns plats på någon avdelning så fixade hon extra nattmedicin och en förfrågan om dbt i journalen, pratade också möjliga korsdiagnoser, hon tog oron på allvar och vi kunde prata om det och även detta skrevs in i journalen att de bör utredas. Sen skjutsade goaste pappa mig hem.
Nu ligger jag hemma i min säng och har tagit mina nattmediciner, i stort sett ångestfri och ett par kilo oro och ångest, var så skönt att prata av mig även om målet var att skriva detta från en sjukhussäng, men livet blir inte alltid som man vill, det är en realitet man måste acceptera.
Tack min fina familj, även stort tack till den duktiga och fantastiska personalen på psykakuten i helsingborg.
God natt alla fina

Maybe im crazy, I know im not sane
Try tell me im as everybody else, I know im not the same.
Im chaos, powered by my inner self.
Im not who i used to be, but i will never stop being me.
I may be the weakest link, but i have a heart of gold.
I may me weak, but i will not give up the  fight. 
I have my brothers and sisters everywhere, both blood and those who ive met along the way.
But closest to my heart is my beloved, with you im whole, even though im still crazy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar