lördag 24 december 2016

En fantastisk jul

Wow denna julen var perfekt, redan  vid bingolottos uppesittarkväll var läget lite spinnigt och trodde det skulle fortsätta in på julafton.
Men ikke :) Vaknade visserligen som en utschasad sjörövare på julaftonsmorgon efter några timmars sömn, klättra ur sängen grymtandes sömndrucken och tryckte i mig ett par köttbullar för att ha något i magen.
Sen var de bara att klä sig och bege sig till min äldsta syster med familj där hela klanen skulle samlas.
Stort julbord med allt och lite till.
Efterrätt med varma drycker till lagom för att ta sig genom Kalle.
Julklappsutdelning i 2,5 timme, jag administrera det hela och skötte flödet av klappar, det gick bra, hade ont i ryggen MEN jag var inte hypoman och halvborta på mediciner som förra året och de är en seger i sig :) Orkade inte rimma på klapparna i år, inte samma överenergi och hyperaktiva hjärna när jag slog in dem.
Men högläste Viktor Rydbergs mästerverk Tomten i alla fall. Årets klappar bestod av 2 vinylplattor, ett whiskyglas, en fuskpälspläd, en tavla, godis och årets fetaste klapp,  12 döstarka såser i en fin presentask :) Tack igen^^
Med gröt i magen avrundades så småningom aftonen och vi begav oss hem efter en fantastisk julafton :)
Tack till hela min underbara familj!
Hann innan läggdags som var nyss hunitt träffa min bro och umgåts lite, satte kronan på verket.
Men nu ska jag vara allvarlig en stund, idag, familjens dag tänker jag på de tre familjer till tre unga personer som alla lämnat oss aldeles för tidigt, tre tomma stolar, tre personer som jag alla saknar, men jag vet att ni tittar ner på era nära och känner lite av julens värme ni med, E, T & M, wish all 3 of you were here!
Fortsätt
När mörkret kommer och allt gör ont
Fortsätt
Fortsätt
Hoppas mina läsare haft en god jul och mått bra :)

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar