fredag 2 december 2016

Midnatt i granskogen blues

Småskakig och tankarna far, läst rundor på bipolarna, fantastiskt community för oss bipolära, så mycket erfarenheter och livsöden man får ta del av. Läser alltid där och ett par bloggar var kväll innan jag ska sova, ikväll blev det mycket läsning. Hittade tråd efter tråd om ett ämne som berör mig i högsta grad och de bara kom mer och mer att läsa. Minnen väcks till liv, både smärtsamma och fina, har trots allt varit med om en del själv.

Varit fina dagar här i Blekinge med moster och kusin, lugnt med bakning och matlagning, bilturer, filmtittande, promenader längs skogsvägar och vila mellan varven och denna ljuva tystnad under stjärnklara skyar. Allt som jag ville uppnå med min minisemester. Imorrn bär det av hem igen, tillbaka till stan och verkligheten.

Utdraget från barnjournalen ligger på posten och väntar på mig, när jag har läst vad de skrev då vet jag om ADHD bör läggas till min diagnoslista, min psykolog är beredd att arbeta med materialet och förhoppningsvis även min läkare. Även om en trippeldiagnos skrämmer är jag rädd vad som händer om domen faller, gick sådär senast jag fick en diagnos.
Sen är medicinen rätt tung och kan påverka mitt liv och mina möjligheter att leva det. Så är splittrad hur jag ska tänka, målar upp katastrofscenarion igen, som vanligt. Som att jag inte lärt mig något.
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar