onsdag 7 december 2016

Väntan

Ja nu är det nära, vadå undrar ni? Jo imorgon är det antagningsbesked för högskolan och jag har sökt flera utbildningar både i Stockholm och Göteborg samt en i Lund. I Stockholm har jag sökt flera journalistiklinjer, i Göteborg är det statsvetenskap jag har sökt och i Lund mänskliga rättigheter. Allt saker som ja tror kan ta mig nästa steg, speciellt journalistik då jag älskar att skriva, har ju skrivit här i 1,5 år, till och med fått en debattartikel med i den lokala tidningen. Att skriva faller naturligt för mig och när man får det där flowet i skrivandet mår ja som bäst. Sen skulle en flytt såklart vara en stor omställning med nya kontakter i psykiatrin och att man hamnar lite längre från nära och kära, men jag har alltid sagt att tiden en jag kom hem från Stockholm är bara en mellanlandning, jag ska iväg igen, enda skillnaden då var att jag inte var sjuk på samma sätt som jag är nu men jag tror det kommer gå bra, men först ska vi ha ett besked innan jag uttalar mig mer om framtiden.

Fortsätter gå åt rätt håll efter härdsmältan i måndes, lugn dag och relativt lugn natt.

Snackade igen med journal och arkivservice igår, de ska leta igen efter allt som rör ADHD i min barnjournal och hitta den där anteckningen en läkare på akutpsyk hittade första gången jag blev inlagd 12:e juli 2015. "i tidigare barnjournal står även ADHD" är den enda ledtråd jag har i jakten på sanningen i den här röran. Så även på det väntar jag.

Peace

2 kommentarer: