torsdag 1 december 2016

Håkan

Även om jag aldrig träffat dig så har du förändrat mitt liv. Det kommer aldrig vara över för mig upptäckte jag när mitt liv var totalt mörker januari 2015, det var nått nytt och jag fick sånt mod. Första håkanlåten och jag ville bara ha mer. I takt med att livet förändrades kom nya låtar, en midsommarnattsdröm, ramlar och kom igen Lena blev förordet till min kraschade midsommarnattsdröm, en kväll som började en fin sommarkväll och slutade på psykakuten, det var första gången och jag fick en remiss för utredning om jag var bipolär. Innan den dommen föll hann jag med att rädda ett liv, den gången tog jag en xanor och lyssnade på det är så jag säger det för första gången liggandes i baksätet på en bil efter en intensiv natt.
Sen blev jag kär och nu kan du få mig så lätt blev något som jag ofta kom tillbaka till, sen när jag fått diagnosen bipolär och låg inne på psyk mycket grät jag mycket till vi två 17 år och magiskt men tragiskt, det liksom gestaltade läget, grät 20 minuter i korridoren en gång utan att någon kom. När till sist någon kom spelades gårdakvarnar och skit i lurarna, en låt jag ofta kommit tillbaka till när allt går fel och jag håller på att gå i sär.
Mitt liv fortsatte och det stora blev albumet från spelningen på Ullevi 2014, då bara strömma musiken in och jag var frälst, jag ville bara ha mer. Och det fick jag, din tid kommer tog mig genom kämpiga inläggningar, depressioner och sorg. Jag blev singel och en månad senare förlorade jag någon nära mig, åter igen kom det är så jag säger det till mig, då kunde jag inte gråta på grund av en jävla tablett. Aldrig önskat att jag kunde gråta så mycket. Men livet fortsatte och liveversionen av du är snart där fick mig att fortsätta, när mörkret kom och allt gjorde ont. Sen hade jag upptäckt allt tills jag vaknade en morgon, av en dröm jag hade. Kan hålla på genom alla låtar men poängen är att varje låt och varje ton har en betydelse och tillsammans har dem räddat mitt liv.
Jag sätter på din musik när jag är ledsen, när jag är glad, när jag reser eller bara drar runt hemma, när som helst passar den.
Håkan du skriver för ett helt liv, musik som passar i alla skeden, att stanna i nuet eller bara vart du vill så fort du kan.
Nu har jag äntligen biljetter att se sig live, den 21:e december i malmö och 28:e juli på ullevi, längtar så och att få höra dig spela och sjunga. Vet att jag inte kommer bli besviken.
Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar