torsdag 8 december 2016

Its beginning to look a lot like christmas!

Efter lunch vaknade jag och hade ork till precis ingenting och tänkte vad blir det av den här dagen?
Första jag gjorde var att kolla högskoleintagnigen för att få någon ljuspunkt men nej, bara reserv på allt men 42:e plats på en journalistlinje vilket ger ett litet hopp i alla fall.
Efter det var det inte lönt att somna om, var bara upp och klä sig, sen släpade jag mig ner till mitt postombud och hämtade ut min nya sovjetiska uniform (nummer 7 i samlingen), vilket låter rätt enkelt men nej, bor man som jag ovanför ett stup som delar stan så blir de rätt jobbigt när man ska upp igen (högt uppe på berget, finns ingen affär, så om du ska handla, ska du inte va där), tur jag hade mamma med som kunde bära paketet sista biten. Nåja hem kom jag och trodde energin va slut, sa till mamma att det inte blev julhandling idag, ja kunde inte fokusera på mer än att göra frukost.
Sen efter maten och en kopp te så pang återvände orken och vi (jag och mamma) gav oss upp till Väla för årets julhandling, de tog 37(!) minuter att handla klappar till 12 personer, nytt rekord från fjolårets 45 minuter. Och i år behövde jag inte smälla i mig massa tabletter när jag kom hem, jag e pigg och inte allt för speedad. Så nu ska bara allt slå in men de gör jag inte idag, då behövs en flaska glögg och julmusik, men de går ju att fixa ;)
Så nu är de fritt fram för julen att komma, bara den inte står för dörren när jag ska se Håkan i Malmö den 21:e, tills dess ska de pyntas rött och bakas allsköns julgodis å pepparkakor.
Its beginning to look alot like christmas, everywhere you go.
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar